Centrummanagement Utrecht

Opzetten Centrummanagement in de binnenstad van Utrecht als eerste centrummanager. (2009-2012)

Als eerste centrummanager heeft Jorine de Soet in 2009 uit het ‘niets’ een samenwerkings-organisatie opgebouwd. Belangrijk verbindend element was hierbij de integrale economische centrumvisie (kwantitatief en kwalitatief aanbod detailhandel, horeca, andere centrumfuncties, bereikbaarheid, parkeren, kwaliteit openbare ruimte, aantrekkingskracht aantrekkelijkheid en hun onderlinge verbondenheid), die zij in samenwerking met alle betrokken partijen opstelde en die door al deze partijen gedragen werd. Op deze manier werd de gemeenschappelijke ambitie (‘de stip op de horizon) helder en concreet. Vanaf het begin stond de meetbaarheid van resultaten centraal en is er een bezoekersmonitor gestart.

Inhoud en proces

In deze functie lag de nadruk op enerzijds inhoudelijke integrale kennis van centrumgebieden, anderzijds op proactief initiëren en opereren op strategisch, tactisch en operationeel niveau met oog voor alle relaties. Verwachtingenmanagement maakte hier een belangrijk deel van uit.

Resultaat in 2012: een volwassen geborgde centrummanagementorganisatie die continuïteit bood. Belangrijkste resultaten (o.a):

  • Een betere samenwerking tussen alle betrokken partijen;
  • Een integrale door alle betroken partijen gedragen centrumvisie
  • Op maat gemaakt en democratisch gekozen feestverlichting
  • Opzet integrale binnenstadsmonitor, die regelmatig alle ontwikkelingen meet
  • Politiek besluit tot integrale herinrichting van het Utrechtse centrum
  • Oprichting Vereniging van eigenaren Commercieel Onroerend goed Utrecht Centrum (VCOC)
  • Oprichting Ondernemersfonds
  • Fundament gelegd voor de huidige organisatie
x

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Ik ga akkoord Ik ga niet akkoord Privacycentrum Privacy-instellingen