Centrummanager Utrecht centrum

OPZETTEN CENTRUMMANAGEMENT IN DE BINNENSTAD VAN UTRECHT ALS EERSTE CENTRUMMANAGER

Uit niets een samenwerkingsorganisatie opbouwen. Opstellen integrale economische centrumvisie (detailhandel, horeca, bereikbaarheid, parkeren, aantrekkingskracht aantrekkelijkheid en hun onderlinge verbondenheid), organiseren samenwerkingsverbanden, etc. (2009-2012). In deze functie lag de nadruk op enerzijds inhoudelijke integrale kennis van centrumgebieden, anderzijds op proactief initiëren en opereren op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Verwachtingenmanagement maakte hier een belangrijk deel van uit. Resultaat in 2012: een volwassen centrummanagementorganisatie die is blijven opereren. Belangrijkste resultaten (o.a):

  • Een betere samenwerking tussen alle betrokken partijen;
  • Een integrale gedragen centrumvisie
  • Op maat gemaakt en democratisch gekozen feestverlichting
  • Opzet regelmatige centrummonitor
  • Politiek besluit tot integrale herinrichting van het Utrechtse centrum
  • Oprichting Vereniging van eigenaren Commercieel Onroerend goed Utrecht Centrum (VCOC)
  • Oprichting Ondernemersfonds
  • Het fundament gelegd voor de huidige organisatie