Stationsgebied Utrecht

STATIONSGEBIED UTRECHT

Kaderstellend management- en beheerplan voor het Utrechts Stationsgebied in opdracht van de Projectorganisatie Stationsgebied

In opdracht van de Projectorganisatie Stationsgebied Utrecht heeft Jorine de Soet een integraal kader stellend beheer- en managementplan opgesteld. Daartoe zijn bij alle betrokken partijen, zoals de gemeente, NS, Prorail en (toen nog) Corio de wensen en verwachtingen ten aanzien van beheer in beeld gebracht. Er bleek nogal wat verschil te bestaan tussen de normen die de verschillende betrokken partijen hanteerden. Het beheerplan is zodanig opgesteld dat alle partijen zelf verantwoordelijk bleven voor het onderhoud in hun eigen gebied, zodat zij zelf verantwoordelijk bleven voor het behalen van hun eigen normen. Daarnaast werden op operationeel niveau de programma’s en planningen op elkaar afgestemd. Het beheer- en managementplan dat ontwikkeld werd, werd deel van de integrale ontwikkeling van het gebied.

Relatiemanager Corio namens de Projectorganisatie Stationsgebied

Omdat de eigenaar van winkelcentrum Hoog Catharijne en de gemeente op andere wijze keken naar het Stationsgebied en de functie van het winkelcentrum daarbij, bleek het zinvol een intermediair aan te stellen om meer onderling begrip te doen ontstaan en om eisen, wensen en verwachtingen goed op elkaar afgestemd te krijgen. Gevolg was een hogere kwaliteit van de plannen, die beide partijen ten goede kwam. Jorine de Soet trad gedurende ruim een jaar op als intermediair of relatiemanager.